Kurtki reklamowe

Adveno poleca

Kurtki reklamowe

 

JAK NIE WYLĄDOWAĆ NA SAMYM DNIE...  szafy?

 

        Skończyło się na słabej jakości podkoszulku ze zbyt dużym logo na plecach, którego Klient nawet pewnie nie przymierzył, o noszeniu nie wspominając? Nawet jeśli nosił, to co najwyżej w celu ochrony przed kapiącą farbą podczas malowania albo użył jej jako podręcznej „ściereczki” do wycierania brudnych rąk w czasie pielenia ogródka. Przecież nie o taką reklamę chodziło!

 

Jak sprawić, żeby odzież reklamowa stała się skutecznym, efektywnym narzędziem marketingowym?

 

        W tym i kilku kolejnych artykułach postaramy się przybliżyć Państwu możliwości wykorzystania odzieży reklamowej w działaniach marketingowych, aby koszulki, czapki czy kurtki  znalazły stałe miejsce w szafie klienta, czy partnera handlowego (i nie chodzi o miejsce w kącie czy na dolnej półce).

 

 

WARSTWA WIERZCHNIA , CZYLI KURTKI REKLAMOWE

 

       Kurtki reklamowe zyskują na popularności jako produkty wykorzystywane w promocji i budowaniu wizerunku firm i marek, mimo iż nie należą do produktów najtańszych. Jednak umiejętne wykorzystanie odzieży wierzchniej jako narzędzia marketingowego potrafi przynieść wymierne efekty wizerunkowe. Taka inwestycja naprawdę się opłaca.

 

       Ten typ upominku promocyjnego można spożytkować na dwa sposoby – jako prezent  dla klientów czy współpracowników, albo jako odzież firmową dla pracowników. W pierwszym przypadku warto zastosować się do jednej zasady: podarować klientowi taką kurtkę, jaką sami chętnie byśmy nosili.

 

POSTAW NA JAKOŚĆ

 

        Niby to rzecz oczywista, ale działy marketingu zdają się o tym fakcie zapominać - zła jakość szkodzi. Nie warto na niej oszczędzać, nie warto tego punktu pomijać w specyfice zamówienia jako drugorzędnego. Szczególnie w przypadku droższej odzieży funkcyjnej, może mieć to kluczowe znaczenie dla efektów wizerunkowych.

 

Nikt nie lubi ubrań tandetnych, ze słabych jakościowo materiałów. Źle wyglądają, nie spełniają swoich funkcji, nie można na nich polegać, co w przypadku kurtki przeciwdeszczowej może być co najmniej kłopotliwe. Obdarowany klient może poczuć się niedoceniony, a nawet zlekceważony. Co więcej, jeśli kurtka nie spełni jego oczekiwań, podrze się lub przemoknie, klient może przenieść negatywne wrażenie z otrzymanego przedmiotu wprost na firmę czy markę. Wniosek może być taki: skoro firma nie przywiązuje wagi do jakości tego, czym obdarowuje klienta, to być może będzie podobnie z jej produktem albo usługą.

 

JAK CIĘ WIDZĄ, TAK CIĘ … WIDZĄ

 

          Na co jeszcze poza jakością, zwrócić uwagę przy wyborze kurtki jako gadżetu reklamowego dla klienta? Cóż… na wygląd. W końcu to ubranie, w dodatku wierzchnie. Jeśli klientowi się nie spodoba, nie będzie chciał jej używać. Gdy zaś użytkownikiem jest pracownik, nieciekawy wygląd kurtki będzie stanowił mierną reklamę naszej marki.

 

Tutaj warto zadać sobie dwa podstawowe pytania: kim są nasi odbiorcy, co lubią i co może im się spodobać oraz jaka jest nasza firma, jakie skojarzenia z nią chcemy wywołać i co pasuje do naszego wizerunku?

 

W przypadku odzieży wierzchniej, grupą celu przekazu marketingowego są zawsze klienci, nawet jeśli kurtkę nosi nasz pracownik. To nawyki, potrzeby i upodobania klientów musimy mieć na względzie, wybierając dla nich kurtki reklamowe.

 

Kurtki reklamowe dla KLIENTÓW

 

           Kurtkę możemy podarować bezpośrednio klientowi. Niezmiennie ważna w tym przypadku pozostaje jakość materiału i fason, choć sam typ kurtki zależy już od okoliczności. Jeśli rozdajemy je na targach - ich krój może być klasyczny, prosty, sportowy.

 

           W przypadku, gdy nasz klient ubiera się elegancko i dużo przemieszcza możemy liczyć na to, że lekka, wygodna kurtka zagości na stałe w jego samochodzie. Znakowanie w tym przypadku powinno być raczej dyskretne. W ten sposób subtelnie podkreślamy swoją obecność w życiu klienta i przypominamy o sobie bez nachalności.

 

Czy jednak dyskretna elegancja to jedyny kanon w przypadku prezentów dla klienta? Niekoniecznie. Wszystko zależy od charakteru naszej marki i płaszczyzny, na jakiej kontaktuje się ona z klientami. Przypuśćmy, że zatrudniamy głównie młodych ludzi, w dodatku przedmiot naszej działalności związany jest z aktywnością fizyczną - np. tuning samochodów terenowych i organizacja rajdów. Nasi klienci to z pewnością ludzie aktywni. Takim odbiorcom możemy podarować kurtki sportowe w jaskrawych kolorach i specjalistycznym wzornictwie. W takim przypadku logo naszej firmy może równie dobrze zajmować całą przestrzeń pleców, ponieważ nie łamie to kanonu znakowania ubrań sportowych.

 

             Podane przykłady są skrajne, pomiędzy nimi nie brak jednak subtelnych odcieni – zwłaszcza, jeśli chcemy podarować klientom kurtkę z logo naszej firmy do codziennego użytku. W tym przypadku nasz prezent powinien mieć na uwadze potrzeby i nawyki klienta, ale jednocześnie stylistycznie nawiązywać do naszej branży.

 

Kurtki reklamowe dla PRACOWNIKÓW

 

       Komunikatem pośrednio skierowanym do klientów, jest ubiór roboczy naszych pracowników. Oczywiście, musi być wygodny i funkcjonalny, cechy te służą naszym pracownikom. Jednak fason i kolorystyka oddające charakter naszej branży, są już komunikatem dla klienta, podobnie jak rozkład oznakowania. Kurtki reklamowe dla przedstawicieli handlowych, szczególnie w przypadkach, w których sprzedaż dotyczy drogiego sprzętu czy rozwiązań technologicznych, powinny być oznakowane subtelnie i mieć elegancki fason. To podkreśla profesjonalizm i biznesowy charakter relacji z klientem. Krzykliwe oznaczenia mogą w tym przypadku budzić skojarzenia z nielubianą akwizycją, co znacząco obniża prestiż naszej marki.

 

Inaczej będzie w przypadku kurierów, pracowników budowlanych czy hostess – tu kontakt z naszym pracownikiem jest zazwyczaj krótki, czasem wręcz incydentalny, w dodatku nie ma charakteru formalnego. Zależy nam głównie na tym, żeby potencjalny odbiorca szybko dostrzegł naszą markę, rozpoznał ją i zapamiętał. Oznakowanie musi być więc odpowiednio duże, żeby można je było z daleka zobaczyć.

 

Billboard będzie świetnym nośnikiem reklamowym jeśli nie stoi w głębi lasu. To wydaje się nam oczywiste. Analogicznie, stosunkowo niedrogie, mobilne reklamy o długiej żywotności, jakimi są kurtki przyniosą pożądany efekt tylko wtedy, kiedy ich parametry takie jak jakość, rodzaj materiałów, styl i fason oraz sposób oznaczenia będą adekwatne do naszych celów marketingowych i okoliczności użycia.

 

 

FORMULARZ KONTAKTOWY