Logo Produkty Według kategorii Według okazji Według grupy odbiorców O nas Usługi Bezpłatne katalogi Blog FAQ Kontakt Kariera

Koszulki reklamowe

dvgdsfs

Koszulki reklamowe

Koszulka reklamowa - reklama bliżej ciała.

„Koszulki” czy „reklamowe”?

Banner, strona w gazecie, plakat – to powierzchnie reklamowe. Jedyną ich funkcją jest tworzenie powierzchni dla komunikacji marketingowej. A koszulki? To inego typu mobilna i praktyczna forma prezentacji firmowego loga czy tag line'u. Jako upominek promocyjny powinien jednak być dobierany roztropnie, ponieważ może zostać dwojako zinterpretowany. Bowiem obdarowany pracownik lub partner biznesowy zobaczy w koszulce reklamowej praktyczny przedmiot, którego z pewnością użyje albo też nachalną formę reklamy. Efekt zależy w głównej mierze od naszych decyzji.

Logotypy nanosimy na konteksty...

Koszulki reklamowe działają jak wizytówka. Jeśli umieścimy na nich logo to, niezależnie od branży w której działamy, właściwości koszulki będą kojarzyły się z naszą firmą. A skojarzenia mają być przecież pozytywne - właściwy wybór typu koszulki, stylu i metody oznakowania zależy przede wszystkim od kontekstu, w jakim zostanie ona użyta jako nośnik przekazu marketingowego.

Na przykład piknik z konkursami sportowymi, organizowany dla pracowników lub klientów z rodzinami, pełen spektakularnych wywrotek, ślizgania się po trawie, pysznych grillowych kiełbasek przyprawionych sosem barbecue, keczupem czy musztardą, które nieuchronnie znajdą drogę na koszulki przynajmniej części uczestników. W takich przypadkach warto skorzystać ze standardowych, wygodnych modeli, które dają poczucie swobody. Goście będą mogli wówczas bez przeszkód pogrążyć się w zabawie, a nasze logo kojarzyło im się będzie z przyjemnie spędzonym czasem.

Nieco inaczej kwestia koszulek wygląda w przypadku lokalnych wydarzeń sportowych. Warto pomyśleć, czy części naszego budżetu marketingowego nie przeznaczyć na sponsorowanie takiej imprezy. Sponsoring może zadziałać lepiej niż banner czy kolejna partia ulotek, bo kojarzy się z biznesem społecznie odpowiedzialnym i zangażowanym. To wyjątkowo dobrze odbierania forma budowania więzi z lokalną społecznością, a zarazem - reklamy. Wspieranie sportu sprawia, że logo naszej firmy kojarzy się z siłą, zdrowiem i motywacją. Za obiekt sponsoringu możemy na przykład obrać lokalny półmaraton. W takim przypadku trzeba pamiętać, że uczestnicy dysponują już prawdopodobnie specjalistycznym wyposażeniem. Jeśli nie chcemy, żeby bieg z naszym logo na piersi był dla uczestników karą, powinniśmy zamówić koszulki zaprojektowane dla biegaczy, możliwie najlepszej jakości. Dzięki temu zapamiętają, że nasza firma potrafi zrozumieć i potraktować poważnie ich potrzeby. Ponadto, prawdopodobnie zabiorą swoją nową koszulkę na inne zawody, przez co zwiększą zasięg i czas ekspozycji naszego znaku.

 

Podobnie wygląda kwestia użycia koszulek w przypadku imprez team buildingowych, organizowanych dla pracowników. Jeśli koszulka reklamowa jest częścią ekwipunku przewidzianego do zadań w terenie, nie możemy pozwolić sobie na to, żeby nasz zespół wyglądał i czuł się jak luźna grupa amatorów niedzielnego grzybobrania. Motywacyjny, nastawiony na współpracę w grupach i rywalizację pomiędzy nimi charakter zadań team buildingowych sprawia, że zamówione dla pracowników kostiumy powinny przypominać sprzęt sportowy lub wojskowy, z dużą ilością praktycznych kieszeni, termoaktywnymi membranami, wywietrznikami itd. W takich wypadkach, odpowiednie ubranie ma nie tylko wartość funkcjonalną, ale pozwala lepiej wczuć się w atmosferę imprezy i może wpłynąć na jej pożądane wyniki.

Koszulka reklamowa to także jeden z podstawowych elementów stroju roboczego. Tutaj odbiorcami naszych komunikatów są zarówno nasi pracownicy, którzy muszą czuć się dobrze w swojej roli (a więc i w ubraniu), jak i klienci. Od charakteru pracy zależy, jaki typ koszulki i oznaczenia należy zastosować. Na przykład dla pracowników eleganckiego butiku lub kawiarni świetnie sprawdzą się koszulki polo wysokiej jakości, opatrzone dyskretnym, aczkolwiek widocznym logo. Dla kurierów lepiej sprawdzi się oznakowanie duże, widoczne z daleka. Ekspozycja marki na obsługiwanym terenie prowadzi do stałego wzrostu tzw. niewspomaganej świadomości marki – coraz większa liczba osób, na hasło „kurierzy” będzie widzieć w wyobraźni nazwę naszej firmy. Jeżeli natomiast charakter pracy w krótkim czasie prowadzi do zniszczenia ubrania niezależnie od jakości, warto postawić na efektywność kosztową i dobrze widoczne oznaczenia.

...a potem drukujemy na koszulkach

Kiedy już trafnie wybraliśmy właściwy z uwagi na cel marketingowy rodzaj koszulki oraz ustaliliśmy rozmieszczenie i wielkość oznaczeń zostaje nam ostatni etap - wybór technologii oznakowania. W wyborze powiniem nam pomóc specjalista wydelegowany przez wykonawcę. Do nanoszenia oznaczeń na tekstylia stosuje się najczęściej nadruki, rzadziej haft.

Możliwych technik nadruku są dosłownie dziesiątki. Spośród nich niektóre świetnie nadają się do reprodukcji skomplikowanych wzorów i bogatej kolorystyki. Inne sprawdzają się dobrze tylko na określonych materiałach, lub przy pewnym zakresie wielkości oznaczeń. Za każdym razem należy, we współpracy ze specjalistą, wybrać sposób oznaczenia adekwatny dla materiału i specyfiki nadruku. Najpopularniejsze techniki w przypadku tekstyliów to sitodruk, druk transferowy, fototransfer cyfrowy czy fototransfer sublimacyjny. W przypadku grubszych tkanin, bardzo stylowo prezentują się oznaczenia haftowane. Najważniejsze jednak, żeby pamiętać o tym, o czym wspominaliśmy na początku. Koszulka to koszulka. Zależnie od okoliczności i sposobu użycia, zamawiajmy tak, jakbyśmy zamawiali dla siebie. Koszulkę, nie reklamę. Paradoksalnie, to wtedy reklama jest najskuteczniejsza.

 

 

Udostępnij:

Opublikowano 10 May, 2021

Pozostałe aktualności
Blog

21 April, 2023

Nadruk CMYK na kubkach reklamowych – co warto wiedzieć

Czytaj mdi-arrow-right
Blog

4 November, 2022

Kubek reklamowy z logo – czy to dobra forma marketingu?

Czytaj mdi-arrow-right
Blog

17 October, 2022

Kubek z nadrukiem – na jakie okazje nadaje się najlepiej?

Czytaj mdi-arrow-right

Proponowane produkty:

{{item.name}}

{{item.calculated | toCurrency}}PLN
Zobacz produkt