Logo Produkty Według kategorii Według okazji Według grupy odbiorców O nas Usługi Bezpłatne katalogi Blog FAQ Kontakt Kariera

Techniki zdobienia kubków

Techniki zdobienia kubków

Zwykła rzecz. Niezwykłe dzieło

 

Na początek chcę zaznaczyć zasadniczą różnicę między technikami znakowania ceramiki a technikami zdobienia. Techniki znakowania to stricte „techniczne” sposoby, dzięki którym nadrukowujemy wybrany przez Ciebie wzór na kubek. Techniki zdobienia to nieco artystyczna wizja tego, w jaki sposób możemy upiększyć zamówione kubki reklamowe. Oczywiście obie te techniki są ze sobą ściśle związane. Techniki zdobienia ceramiki reklamowej mają istotne znaczenie na etapie projektowania nadruku na kubek. Techniki znakowania zostaną wykorzystane przy „wykonaniu” tego projektu.

 

Technik zdobienia ceramiki jest równie wiele, co technik znakowania produktów. Stopień skuteczności przekazu marketingowego Twojego kubka reklamowego w dużej mierze zależy właśnie od wybranej techniki zdobienia. Na odpowiedni jej wybór ma wpływ wiele czynników. Przede wszystkim technika zdobienia kubka z nadrukiem powinna być dopasowana do Twojej branży i wizerunku, jaki prezentujesz na rynku wśród Klientów. Dobrze przygotowany kubek reklamowy, zarówno pod względem techniki zdobienia, jak i techniki znakowania, powinien być „z daleka” rozpoznawalny przez Klientów i kojarzony z Twoją marką. Warto zatem dobrze przemyśleć tę kwestię przed ostatecznym wyborem techniki zdobienia kubka reklamowego.

 

Oczywiście zawsze warto zaskoczyć Klienta czymś nowym, niestandardowym. Jednak należy pamiętać, żeby trzymać się pewnych wzorców, które się po prostu sprawdzają. Przygotowując takie gadżety reklamowe dla Klientów, należy przede wszystkim pamiętać, że ich celem jest wzrost rozpoznawalności Twojej marki na rynku, pozyskanie nowych i utrzymanie obecnych Klientów oraz w konsekwencji wzrost sprzedaży i zysków. Bogata kolorystyka kubka, jego unikatowy wygląd oraz, coraz częściej, trwałość zdobień warunkują to, czy Klient będzie zadowolony z takiego kubka reklamowego, czy też nie. A co za tym idzie – czy zechce zostać lub pozostać naszym Klientem, czy może jednak przejdzie do konkurencji.

 

 


Efekt zdobienia ręcznego to technika zdobienia kubków z nadrukiem, która zasługuje na Twoją uwagę. Choć dziś mało kto wykonuje zdobienie ceramiki ręcznie, to wciąż możemy na przemysłową skalę podziwiać ten wyjątkowy styl zdobienia kubków. Efekt ten daje wrażenie, że Twój kubek został przez kogoś własnoręcznie pomalowany. Drobne detale kubka, takie jak ranty, wewnętrzna część ucha, żłobienia, podkreślają wyjątkowość tak zdobionego produktu. Choć technika ta wymaga znacznie więcej pracy przy samym projektowaniu, a później przy wykonaniu nadruku, to jej efekt jest tego zdecydowanie wart.

 

 


Efekt fotograficzny jest dziś już coraz rzadziej używany, choć wciąż żywy. W czasach, gdy nietypowe zdjęcie z nietypowej perspektywy nie robi już na nikim wielkiego wrażenia, trzeba wybrać lub zrobić naprawdę dobre zdjęcie, aby tak ozdobiony kubek przyciągnął czyjąś uwagę. Drona może mieć każdy. Potężne aparaty nosimy w zasadzie w naszej kieszeni. Jednak umiejętności fotograficznych nie da się ot, tak kupić. Jeśli znasz dobrego fotografa, który specjalnie dla Twojej kampanii reklamowej wykona nadzwyczaj wyjątkowe zdjęcie, to technika ta będzie dla Ciebie dobrym wyborem. Twój kubek z pewnością przyciągnie uwagę. Osiągnięcie efektu fotograficznego na kubku od strony technicznej nie jest niczym nadzwyczajnym. Polega wyłącznie na nadrukowaniu odpowiednio przetworzonego zdjęcia w wybranej technologii na kubek lub inną ceramikę reklamową.

 

 


Efekt przestrzenny to wyjątkowa technika, która nie tylko przyciąga wzrok. Również zmysł dotyku ma tu duże znaczenie. Ta technika zdobienia ceramiki polega na piaskowaniu i żłobieniu zaprojektowanych wzorów, kształtów, a nawet całych napisów. Jest to technika o tyle wyjątkowa, że można ją także poczuć. Odbiór takiego kubka reklamowego odbywa się zatem nie za pomocą jednego, a dwóch zmysłów. Kubki zdobione efektem przestrzennym są wciąż rzadko spotykane na rynku. Być może to dobry moment, aby wykorzystać tę niszę?

 

 


Efekt personalizacji ma na celu nie tylko przyozdobienie samego kubka z nadrukiem. Ma przede wszystkim zbudować więź między Klientem a podarowanym mu kubkiem. Oczywiste jest, że jeśli konsument będzie czuł się związany ze swoim kubkiem, będzie często go używał i bardziej o niego dbał. Tym samym przekaz, jaki zostanie nadrukowany na takim reklamowym kubku, będzie docierał do większej liczby odbiorców. Będzie również oddziaływał dłużej na samego konsumenta. Bez względu na to, czy będzie to logo Twojej firmy, hasło reklamowe, czy symbol. Kubki z personalizacją w postaci imienia, grupy zawodowej, czy hobbystycznej, zawsze osiągną lepszy efekt, niż powtarzalne kubki, które są produkowane na masową skalę i, które może mieć praktycznie każdy. Zindywidualizowane gadżety reklamowe są zatem znacznie bardziej skuteczne.

 

 

Grawer laserowy to technika znakowania produktów reklamowych i efekt zdobienia kubków w jednym. Jest tylko jeden warunek – kubek musi zawierać na sobie jakiś metalowy element, na którym taki grawer będzie można wykonać. Może to być np. metalowa opaska wokół niego połączona z metalowym uchem. Taki kubek już sam w sobie będzie wyglądał wyjątkowo i przyciągał uwagę. Dodatkowo po wykonaniu na nim graweru laserowego otrzymamy idealny i nietypowy kubek reklamowy.

 

 

Efekt metaliczny to technika mało popularna. Ciężko powiedzieć dlaczego. Rzadko spotykamy kubki z nadrukiem przyozdobione błyszczącym lub matowym nadrukiem patynowym. Przyczyną tego może być np. niewiedza Klientów na temat tego, że taka technika istnieje. Na pewno nie można powiedzieć, że kubki zdobione techniką efektu metalicznego wyglądają słabo. Wręcz przeciwnie. Prezentują się bardzo dobrze. Błyszczące elementy zdobienia na tle matowego nadruku tła przyciągają wzrok z daleka. Dodatkowo ze względu na to, że jest to efekt rzadko stosowany, Twój kubek z logo firmy będzie się znacząco wyróżniał wśród innych.

 

 


Kreatywne umiejscowienie logo firmy, hasła reklamowego, czy innego symbolu związanego z Twoją marką jest również skutecznym i pomysłowym sposobem na przyciągniecie uwagi Klientów. Często spotykamy kubki, które dopiero po wypełnieniu gorącym płynem pokazują, co mają ukryte pod nadrukiem. Jest to zabawny sposób na reklamę własnej marki. Z pewnością jest on skuteczny. Mimo że wykonanie kubka z kreatywnym umiejscowieniem nadruku wymaga nieco… kreatywności, to na pewno efekt końcowy jest wart poświęcenia nieco większej ilości czasu, aby przygotować i wykonać dobry projekt.

Udostępnij:

Opublikowano 26 September, 2022

Pozostałe aktualności
Blog

21 April, 2023

Nadruk CMYK na kubkach reklamowych – co warto wiedzieć

Czytaj mdi-arrow-right
Blog

4 November, 2022

Kubek reklamowy z logo – czy to dobra forma marketingu?

Czytaj mdi-arrow-right
Blog

17 October, 2022

Kubek z nadrukiem – na jakie okazje nadaje się najlepiej?

Czytaj mdi-arrow-right

Proponowane produkty:

{{item.name}}

{{item.calculated | toCurrency}}PLN
Zobacz produkt