Logo Produkty Według kategorii Według okazji Według grupy odbiorców O nas Usługi Bezpłatne katalogi Blog FAQ Kontakt Kariera

Znakowanie ceramiki reklamowej

Znakowanie ceramiki reklamowej

 

Techniki znakowania ceramiki reklamowej, a w szczególności kubków reklamowych, mają ogromne znaczenie dla wykorzystania produktów. Ich odpowiedni wybór jest istotny podczas projektowania znakowania ceramiki. Niektóre efekty wizualne da się bowiem osiągnąć wyłącznie przez wybór odpowiedniej techniki nadruku. W tym artykule poznasz najważniejsze z technik znakowania ceramiki reklamowej. Poznasz cechy szczególne każdej z nich oraz rekomendowane wykorzystanie.

 

Pierwszą z technik znakowania, z jaką się dziś zapoznasz, jest druk bezpośredni. Znakowanie ceramiki reklamowej w ten sposób cechuje się niewielkim wkładem ludzkich rąk. Cały proces jest bowiem niemal w pełni zautomatyzowany. Przygotowany projekt poddaje się drukowi maszynowemu na znakowanym produkcie. Podczas znakowania ceramiki reklamowej za pomocą druku bezpośredniego, nie wykorzystuje się żadnych pośrednich nośników, matryc, czy innych materiałów. Druk następuje bezpośrednio na np. kubek. W dalszej kolejności nadruk poddaje się procesowi wypalania, celem jego utrwalenia. Aby utrwalić nadrukowany wzór, taki produkt podlega wypalaniu w temperaturze około 800°C. jest to gwarancja odporności nadruku na czynniki zewnętrzne, w tym także zmywanie w zmywarce. Co ważne, koszt znakowania ceramiki techniką druku bezpośredniego jest stosunkowo niski. Wybierając tę technikę nie ma możliwości druku elementów cieniowanych, gradientowych, czy rastrowych. Znakowanie odbywa się wyłącznie w pełnych kolorach. Dzisiejsze technologie pozwalają na użycie sześciu kolorów w jednym nadruku.

 

Kalkomania ceramiczna jest techniką znakowania, którą wykorzystuje się przede wszystkim do zdobienia kubków reklamowych. Wykorzystuje się przy niej metodę sitodruku pośredniego. Cechą, dzięki której technika kalkomanii jest często wybierana, jest możliwość zadrukowania niemal całej powierzchni kubka. Dodatkowo kalkomania ceramiczna pozwala na drukowanie projektów rastrowych i fotografii. Po przygotowaniu projektu drukuje się go na specjalnym papierze, zwanym kalką. Następnie transferuje się zawartość kalki na kubek. W dalszym procesie takie znakowanie jest wypalane, celem jego utrwalenia. Dzięki temu znakowanie techniką kalkomanii ceramicznej jest odporne na zmywanie w zmywarce. Specjalistyczne urządzenia dają także możliwość wykonania nadruku matowego. Jeśli chodzi o dostępna kolorystykę, kalkomania ceramiczna korzysta z palety kolorów Pantone.

 

Technika kalkomanii organicznej daje możliwość nanoszenia na ceramikę reklamową szerokiej gamy kolorów z grupy Pantone. Przygotowany produkt nanosi się na specjalny papier do kalkomanii. Następnie zawartość kalki przenoszona jest na znakowany produkt. W ostatnim etapie następuje proces utrwalania znakowania w temperaturze 200°C. Dzięki zastosowaniu innowacyjnych farb można uzyskać naturalne, niezwykle żywe kolory, które w innych technikach nie są osiągalne. Jest to technika niezwykle uniwersalna. Istnieje możliwość łączenia jej z innymi technikami znakowania. Nadruki wykonane tą techniką są odporne na zmywanie w zmywarce przez min. 300 cykli (dotyczy to wyłącznie produktów ceramicznych i porcelanowych). Dodatkowo sprawdza się przy zamawianiu niewielkich nakładów, gdyż przygotowanie produkcji jest stosunkowo tanie.

 

Technika znakowania ceramiki hydrocolor polega na naszkliwnym barwieniu zewnętrznej powierzchni białych produktów. Jest to metoda natryskowa. Umożliwia ona barwienie wszelkiej ceramiki, ale przede wszystkim kubków z nadrukiem. Wykorzystuje wyłącznie kolory z palety Pantone. Jest zaletą jest możliwość wyboru zarówno kolorów błyszczących, jak i matowych, ale także lustrzanych, metalicznych, a nawet neonowych. Dzięki temu efekt wizualny, jaki możemy osiągnąć tą techniką, może być naprawdę zdumiewający. Tak znakowane kubki reklamowe z pewnością przyciągną wiele oczu. Technikę znakowania hydrocolor można także łączyć z innymi technikami znakowania ceramiki, aby jeszcze bardziej wyróżnić produkt reklamowy. Technika ta cechuje się także odpornością na zmywanie w zmywarce przez około 400 cykli.

 

Technika multicolor polega na naszkliwnym barwieniu wewnętrznej powierzchni produktów, wykonanych z ceramiki lub porcelany. Barwienie odbywa się metodą natryskową. Proces rozpoczyna się od przygotowania farby. Przygotowana maszyna do natrysku barwi produkt w specjalnej komorze. W końcowym etapie gotowy produkt wypala się w temperaturze około 900°C, celem utrwalenia znakowania. Możliwe jest znakowanie na dowolny kolor z palety Pantone. Dodatkową zaletą tej techniki znakowania jest możliwość połączenia jej z innymi technikami nadruku. Znakowanie techniką multicolor jest całkowicie odporne na zmywanie w zmywarce. Jednak ze względu na specyficzny proces samego znakowania jest ona dostępna wyłącznie dla wybranych typów ceramiki reklamowej.

 

Basecolor jest techniką znakowania, która polega na wszkliwnym natryskowym barwieniu porcelany reklamowej. Jej zaletą jest bardzo wysoka odporność na wszelkie uszkodzenia mechaniczne, jak np. zarysowania czy odpryski. Znakowanie techniką basecolor jest w 100% odporne na zmywanie w zmywarce. Jest to zasługą wypalania tak zabarwionej porcelany w bardzo wysokiej temperaturze 1200°C. technikę tę można wykorzystywać wyłącznie na wybranych produktach z porcelany. Przy odpowiednim jej połączeniu z innymi technikami znakowania produktów reklamowych możemy otrzymać zaskakujący efekt.

 

Magic Mug to nic innego jak kubek zmieniający kolor pod wpływem ciepła. Zastosowanie na powierzchni kubka specjalnej powierzchni pozwala na ukrycie pod nią nadruku, który pojawia się, gdy do kubka wlejemy gorący napój. Po przygotowaniu projektu drukuje się go na specjalnym papierze. Następnie okleja się takim wydrukiem kubek. W dalszym etapie następuje proces wygrzewania. Ostatnim krokiem jest chemiczne utwardzanie znakowania. Jest to niejako „magiczny” sposób reklamy, który wzbudza zainteresowanie wśród szerokiej grupy odbiorców. Technika ta może być stosowana do niskich nakładów produkcji. Koszty jej przygotowania są stosunkowo małe. Znakowanie Magic Mug nie jest odporne na zmywanie w zmywarce. Rekomenduje się mycie ręczne. Jest to istotne ograniczenie, o którym zalecamy informować Klientów. Nie chcemy przecież, aby po pierwszym użyciu cała „magia” kubka zniknęła wraz z wyjęciem kubka ze zmywarki, prawda? Istotną informacją jest fakt, że zastosowanie techniki Magic Mug nie gwarantuje całkowitego „zasłonięcia” nadruku pod powłoką. Poziom przenikania nadruku zależy od koloru powłoki oraz techniki znakowania, jaką zastosowano do obrazu pod nią. Znakowanie tą techniką wykonuje się jedynie na zewnętrznej powierzchni kubka.

 

Nadruk sublimacyjny, czyli tzw. Art-Print, polega na znakowaniu ceramiki reklamowej przy użyciu specjalnego papieru. Znakowanie tą techniką możliwe jest wyłącznie w wybranych kolorach. Przygotowany projekt drukuje się na specjalistycznym papierze. Następnie okleja się nim znakowany produkt. W końcowym etapie następuje proces wygrzewania, celem utrwalenia znakowania. Ceramikę przed procesem nadruku należy pokryć warstwą specjalnego bezbarwnego lakieru. Odporność znakowania wykonanego techniką nadruku sublimacyjnego wynosi około 100 cykli mycia w zmywarce. Jaskrawość naniesionych kolorów oraz niskie koszty produkcji sprawiają, że jest to dobra metoda znakowania dla niewielkich nakładów.

Piaskowanie, czyli tzn. Sensitive Touch, to technika znakowania, która jest idealnym rozwiązaniem dla wszystkich, ceniących sobie niebanalne rozwiązania. Produkty znakowane metodą piaskowania są bez wątpienia wyjątkowe i niepowtarzalne. Jest to efekt wklęsłego zdobienia, który uzyskuje się poprzez szczegółowe piaskowanie powierzchni ceramiki reklamowej. Piaskowanie jest określane mianem szlachetnego zdobienia 3D. Wypiaskowany element można dodatkowo zabarwić – podkreśli to jego wyraz i znaczenie. Po przygotowaniu projektu nanosi się go na specjalistyczną folię w procesie plotowania. Folię taką następnie nakleja się na produkt. Następuje proces piaskowania. Po zakończeniu tych czynność folia jest usuwana.

 

Grawer laserowy jest techniką szczególną. Cechą tej techniki znakowania jest niezwykła elegancja wykonania. Efektem wykonania grawerunku na produkcie jest o kilka tonów ciemniejsze lub jaśniejsze (w zależności od wybranego materiału) delikatne zagłębienie, które stanowi nasz wzór. Przygotowany projekt wypala się w znakowanym podłożu za pomocą sterowanej komputerowo wiązki lasera. Zaletą tej techniki znakowania jest niebywała precyzja, której nie da się uzyskać przy innych metodach zdobienia ceramiki reklamowej. Dodatkowo cechuje się ona niezwykłą trwałością na wszelkie uszkodzenia mechaniczne i chemiczne, a także na mycie w zmywarce. Świetnie sprawa się przy wzorach z dużą ilością szczegółów. Każdy z nich będzie widoczny gołym okiem. Technikę tę stosuje się zazwyczaj na niewielkich metalowych powierzchniach. Zaleca się zatem, aby kubek reklamowy, który ma być znakowany tą techniką, zawierał np. metalową obręcz lub inny element, na którym można coś wygrawerować.

 

Technika Crystal Touch to szczególna metoda znakowania ceramiki reklamowej. Daje ona możliwość nanoszenia na kubki reklamowe i inną ceramikę drobnych kryształków. Dzięki temu takie produkty stają się naprawdę niepowtarzalne. Zachwycają swoim wyglądem każdego. Zastosowanie specjalnych klejów do montażu takich kryształków daje możliwość łączenie tej metody z innymi technikami znakowania. Produktów znakowanych techniką Crystal Touch nie wolno myć w zmywarce. Również przy zmywaniu ręcznym należy zachować ostrożność, aby nie zeskrobać zbyt mocnym szorowaniem części kryształków. Technika Crystal Touch jest bez wątpienia najbardziej prestiżową metodą znakowania ceramiki reklamowej.

 

Jak sami widzisz, mnogość technik znakowania ceramiki reklamowej może przyprawić o ból głowy. Wybór najlepszej z nich nie jest wcale wyborem łatwym. Dlatego przed dokonaniem decyzji zachęcamy do kontaktu z naszymi specjalistami z Działu Handlowego, którzy chętnie podzielą się z Tobą swoim doświadczeniem i pomogą Ci wybrać najlepszą technikę do oznakowania Twoich kubków reklamowych lub innych ceramicznych gadżetów promocyjnych.

Udostępnij:

Opublikowano 23 August, 2022

Pozostałe aktualności
Blog

21 April, 2023

Nadruk CMYK na kubkach reklamowych – co warto wiedzieć

Czytaj mdi-arrow-right
Blog

4 November, 2022

Kubek reklamowy z logo – czy to dobra forma marketingu?

Czytaj mdi-arrow-right
Blog

17 October, 2022

Kubek z nadrukiem – na jakie okazje nadaje się najlepiej?

Czytaj mdi-arrow-right

Proponowane produkty:

{{item.name}}

{{item.calculated | toCurrency}}PLN
Zobacz produkt