Biznesowy sezon świąteczny rozpoczyna się już we wrześniu, kiedy na rynku pojawiają się pierwsze edycje katalogów na czas jesienno-zimowy. Wtedy to pojawia się najlepsza pora na skwapliwe podejście do kwestii planowania świątecznych artykułów reklamowych. Co prawda dopiero na koniec roku przypadają finansowe podsumowania i wówczas często okazuje się, że zakup artykułów reklamowych byłby świetnym zamknięciem rocznego budżetu. Jednak pamiętaj, aby zachować drobiazgowy porządek w harmonogramie wydatków końcowo rocznych, ponieważ zamówienia na gadżety promocyjne składane na ostatnią chwilę stwarzają wiele problemów na każdym etapie ich realizacji.
1.WRZESIEŃ: Zakupowe szaleństwo i zdrowy rozsądek w jednym
Oczywistym jest, że w biznesie lepiej kierować się rozsądkiem, aczkolwiek okres przygotowań do świąt to okazja, aby dać się ponieść tym przyjemnym, magicznym emocjom. Ekscytacja zakupowa jest jak najbardziej wskazana, choć możliwa tylko wówczas, kiedy w miarę rozsądnie dobierzemy termin składania zamówienia na obrandowane upominki. Ponadto przedsiębiorcy powinni zauważyć jeszcze jedną, prawdopodobnie największą, z zalet związanych z zakupem i rozdawaniem prezentów reklamowych: ta forma promocji zostania zapamiętana przez klientów najserdeczniej, kiedy zostanie wykorzystana w tak wyjątkowym czasie. Należy zatem dać sobie komfortowo dużo czasu na przygotowanie wyjątkowych i zaskakujących upominków. Skrupulatnie dobrane do charakteru Twojej firmy, zaplanowane podług potrzeb klienta i wręczone przed świętami gadżety reklamowe staną się niesamowicie skutecznym narzędziem marketingowym.
2. PAŹDZIERNIK: Nadal ogromny wybór jak wór św. Mikołaja
Przedsiębiorcy lubią przebierać w ofertach, cenach i artykułach promocyjnych, dlatego też wszystkim polecamy wczesny wybór prezentów. Zapewnijcie sobie szeroki wachlaż możliwości oraz duże ilości wybranych przez siebie upominków. Pewna dostępność najatrakcyjniejszych produktów promocyjnych przypada na wrzesień i październik. Zwłaszcza szybko znikają z ofert upominki typowo świąteczne. Chyba nie chcecie podarować swoim klientom kilka sztuk spłowiałych koszulek, na które nikt nie zdecydował się w poprzednim sezonie?
3. LISTOPAD: Ograniczone możliwości czasowe dostawców, agencji i drukarni
W świecie biznesu święta rozpoczynają się już w październiku. Magiczna atmosfera w biurach ma szansę trwać aż trzy miesiące, jeśli w grudniu planujesz wręczyć świąteczne artykuły promocyjne klientom i pracownikom. Dokonując zakupu gadżetów reklamowych już jesienią unikniesz ryzyka braku wybranego przez siebie towaru w ofercie. Musisz liczyć się z tym, że produkcja niektórych gadżetów jest wyjątkowo czasochłonna albo kompletnie niemożliwa z powodu zamknięcia linii produkcyjnej. Niestety większość przedsiębiorców zostawia świąteczne zakupy na ostatnią chwilę, co powoduje, że czas realizacji tych niezliczonych w grudniu zamówień, jest niestandardowo wydłużony.
4. GRUDZIEŃ: Czerwone jak nos renifera Rudolfa światło w magazynach
Gwałtowne zapotrzebowanie na upominki reklamowe ma miejsce w grudniu, wówczas wybór produktów jest znacznie ograniczony. Większość ofert nadmiernie szybko wygasa. Składanie zamówień bezpośrednio przed okresem świątecznym to dość niebezpieczne z wyżej wymienionych powodów działanie. Istnieje również jeszcze jedna poważna wada zostawiania zamówień na ostatnią chwilę - kontrahenci, a tym bardziej pracownicy, otrzymując w prezencie widocznie wybrakowany, niższej jakości upominek, mogą wyciągnąć wnioski, że marka, które je wręczyła, nie posiada skutecznej strategii marketingowej, a tym samym nie stawia sobie ponadprzeciętnych celów rozwoju, ani nie kreuje wysokich standardów na rynku.
Przedsiębiorcy odpowiedzialnie planujący działania marketingowe swojej firmy powinni pamiętać, że o upominkach świątecznych warto pomyśleć już pod koniec wakacji, kiedy wychodzą świąteczne edycje katalogów. Złożenie zamówienia w tym okresie daje gwarancję dotrzymania terminów produkcyjnych, a przede wszystkim dostępności produktów.